Rawatan Konvensional Tonsilitis

Rawatan Konvensional TonsilitisRawatan tonsilitis dengan rawatan moden kadangkala menyakitkan dan kurang berkesan. Ini tidak dapat membantu penyingkiran sepenuhnya toksik dari badan yang menjadi punca utama kepada masalah ini.

Toksik ini akan kembali semula dan akan menyebabkan masalah yang lebih serius. Jalan terbaik untuk merawat dan membuang toksik ini adalah dengan mengamalkan diet yang baik dan kaedah secara semulajadi melalui rawatan konvensional tonsilitis.

Untuk memulakan rawatan tonsilitis secara konvensional ini, cubalah berpuasa bila simptom penyakit mula terasa. Jangan mengambil apa-apa makanan kecuali minum air dan jus limau sepanjang berpuasa. Gunakan satu pek sejuk seperti kain yang direndamkan dengan air sejuk dan sapukan pada leher 2 atau 3 jam pada siang hari.

Berkumur dengan jus limau asli sangat disarankan. Air kumuran yang dibuat daripada biji fenugreek sangat sesuai untuk kes-kes yang teruk. Untuk membuat air ini, ambil 2 sudu biji fenugreek dan rebus dengan 1 liter air yang dibiarkan mendidih selama 1 jam. Tunggu sehingga sejuk dan bolehlah digunakan sebagai air kumuran. Semoga Rawatan Konvensional Tonsilitis ini dapat membantu anda.

Popular Posts